2 Jan

Pirmoji žvejyba ant ledo 2009

Šiemet gan anksti paspaudė šaltukas ir užklojo ežerus ledu. Iš kart po Kalėdų išlėkėme į kaimą žvejoti lydekų, nes jas gyva žuvele galima gaudyti tik iki sausio 1, o ledas jau kelis metus iš eilės nespėdavo užšalti, dėl to legaliai pažvejoti tenka retai.

Pasigavom mažų kuojų ir ešeriukų, užstatėm lydekines ir sutemo. Matėm 3 kibimus, tačiau žuvytės vos griebtos buvo išspjautos, dar gyvos. Matyt kibo mažos lydekaitės.

Kitą dieną buvome keturiese. Ežero ledas buvo apie 10cm, tačiau pastebėjau, kad ne visur, giliau jis siekė vos 6cm, dėl to žvejojau netoli kranto. Vienas žvejys sugalvojo eiti pagręžioti ekečių toliau. Nors sakiau, kad ledas silpnokas, jis mano pasakymų nepaisė ir įlūžo. trise bėgom jo traukti, įlūžo dar vienas. antrąjį ištraukėm labai greit, o pirmojo, kad ir kaip stengiamės, ištraukti niekaip negalėjome, nes ledas buvo šlapias ir labai slidus. gerai, kad turėjome virvę. Sugulėme linija, prie virvės pririšome grąžtą. Skęstantysis jį vos išlaikė, nes buvo sušalęs. Traukėme, tačiau stipriau patraukę patys čiuoždavome link įlūžusio. Taip kankinomės 20 min., kol pagaliau skęstantysis užkėlė koją ant ledo ir pavyko jį ištraukti. Manau, kad dar 10 min. ir jis jau nebūtų sugebėjęs išlipti dėl sušalimo.

Po tokio įvykio nusprendžiau nusipirkti neskęstantį kostiumą, kuris turėtų padėti lengviau išlipti įlūžus ir saugiau jaustis.

Žvejyba jau buvo sugadinta, nelaimės metu buvo trys kibimai, tačiau visos lydekos pabėgo. kadangi sušlapusius išvežė ir likau vienas, nusprendžiau ilgai nežvejoti, susukti meškeres ir grįžti namo. gerai, kad meškerės buvo ten, kur ledas tvirtas, per tą laiką pavyko ištraukti 1kg lydekaitę.