23 Feb

Stintų žvejyba Kuršių mariose

Pagaliau pavyko išvykti į Nidą pabandyti pagaudyti agurkais kvepiančių žuvelių. Po ilgų svarstymų nusprendėme, kad surizikuosime ir važiuosime, nors nesame tikri dėl ledo tvirtumo. pasiskambinau į kelis viešbučius ir sužinojau, kad žvejų daug – matyt ledas tikrai geras.

Tai buvo pirma mano žvejyba Kuršių mariose. Ir stintų nesu gaudęs, dėl to teko nemažai panaršyti internetą, kad žinočiau kaip gaudyti šias žuvis. pasidariau dvi meškeres – vieną – įprastą, kaip ežere, su 0.14 valu ir mažais kabliukais, jautriu sargeliu. Kitą – tokią, kokią rekomendavo žūklės parduotuvėje. Sargelis gan nejautrus, valas 0.18, sistemėlė susidaro iš blizgės apačioje ir 3 ant pavadėlių pririštų fosforinių avižėlių.

Mano spėjimai pasiteisino, stintos geriausiai kibo ant jautrios meškerėlės (viena po kitos). Ant kitos meškerės pagaudavau tik didesnes žuvis, nes kai mažos kibdavo sunkiai pastebėdavau.

Dieną kibo geriausiai ant sistemėlės apačioje esančios blizgės, ant kurios kablių užmauti nedideli stintos gabaliukai. Taip pat puikiai kibo ir ant paprastų kabliukų. Ant fosforinių avižėlių pagavau tik kelias stintas.

Visai kita situacija buvo vakare, temstant ir sutemus. Kibo tik ant fosforinių avižėlių.

Išbandžiau ir kitus masalus – tešlą, uodo trūklio lervas, sliekus, musės lervas. Stintų nepagavau tik ant sliekų ir musės lervų. Keista, bet puikiai kibo ant tešlos.

Pabuvę 1 dieną pagavome dviese apie 16Kg žuvies.

Didžiausia bėda žvejojant mariose yra ta, kad eiti nuo kranto reikia apie 2-3Km į marių vidurį. Gerai, kad turėjome roges, ant kurių sukrovėme visą mantą. Kita bėda – šaltas vėjas. Padarėme klaidą, kad pataupėme ir nenusipirkome paprastos, vienasluoksnės palapinės, kurioje būtume galėje gaudyti be pertraukų (įprastai žvejojant sušaldavo rankos ir tekdavo jas šildyti). Palapinė apsaugotų nuo vėjo ne tik rankas, bet ir veidą, taip pat valas nesikabinėtų už ledų. Matėme daug palapinių, žvejai ten net likdavo per naktį ar keliom dienom, nenorėdami kasdien eiti po kelis kilometrus ar mokėti už viešbučio kambarį.

Bandžiau gaudyti ir vėgelių ar starkių ant gyvos stintos ar stintos gabalų, bet niekas nekibo. Girdėjau, kad vėgeles reiktų bandyti gaudyti ant stintų galvų. Kitą kart bandysiu.

Šiaip kelione esu labai patenkintas, atvykom laiku ir galėjom sakyti “Stintos eina!”.

Keptų stintų receptą rasite čia “keptos stintos“.

stintos1 stintos2 stintos3 stintos4 stintos5 stintos6 stintos7 stintos8 stintos9